Telovadim, zakaj se redim?

Najprej, naj poudarimo, da se telesna teža NE poveča vsakemu človeku, ko začne z vadbo. To, da vas je strah povečanja telesne teže, naj to ne bo razlog, da se vadbe ne lotite, ali pa jo iz dneva v dan prestavljate. Če pa ste eden izmed tistih ljudi, ki ste že začeli s treningi, pa se vam je začela nabirati telesna teža in je tehtnica kar ponorela, ko ste stopili nanjo, potem preberite ta članek. Pridobivanje, oziroma povišanje telesne teže, ko začenjate s telesno vadbo, je nekaj povsem pričakovanega in normalnega ter seveda, začasnega. Telesna teža se ponavadi poviša, ker naše telo zadrži več vode, kot običajno. Ta voda v telesu ostane zaradi vnetja mišičnega tkiva. Poleg tega pa so za višje številke na tehtnici možni tudi drugi razlogi, ki jih bomo opisali v tem članku, oziroma v prvem delu.

1. MIŠIČNO VNETJE

Kot smo že omenili zgoraj, je za povišanje telesne teže lahko krivo mišično vnetje. Kaj to pomeni? Ko začnete z vadbo, še posebej, če je to vadba, ki vključuje uteži, se vaše mišice poškodujejo. Vadba namreč povzroči majhne razpoke, oziroma raztrganine v mišičnih vlaknih. Te mišične raztrganine pa se nato napolnijo z vodo in mlečno kislino. Temu mišičnemu vnetju po domače rečemo “musklfiber” in je mikrotravma mišic. Ko telo te raztrganine pozdravi, postanejo mišice močnejše in večje, kot prej, naše telo pa je bolj vzdržljivo.
Vaše telo mora torej pozdraviti to mikro travmo, zato pa proizvede več protivnetnih substance. Te substance začnejo telo zdraviti, zgodi se ogromno različnoh procesov. Vaša mišica se zato “napihne” in je težja, saj vsebuje veliko tekočine.
Takšen process traja nekaj dni, če pa ste povsem novi pri telesni vadbi, se lahko razpotegne tudi do dveh tednov. Najhujši bodo drugi, tretji in četrti dan po telesni vadbi. Priporočamo vam, da zaužijete dovolj beljakovin, saj boste telesu s stem omogočili hitrejše okrevanje. Poleg tega mora biti počitek nujni del treninga, s tem se bo vaša mikrotravma še hitreje zacelila.

2. PRIDOBITEV MIŠIČNE MASE

Možnost, da vam vaša tehtnica pokaže višjo številko kot preden ste začeli s telesno vadbo je tudi ta, da ste pridobili kar nekaj mišične mase in se vaša mišična masa povečuje hitreje, kot pa se topi maščoba. Med fitnes navdušenci velja, da bo vsak novinec ob začetku vadbe pridobil kar kilogram mišične mase na mesec. Govorimo o sami mišični masi, seveda pa se ob tem lahko izgubi kar nekaj maščobe.
Veliko žensk je, ki se pritožujejo, da jim zaradi vadbe rastejo stegna, da težje oblečejo ozke kavbojke. To se dogaja zato, ker mišica pod maščobnim tkivom raste, še preden se izgubi maščoba, rezultat pa je večji obseg stegenske mišice.
Za izgubo mašobe je dober predvsem kardio trening. Še posebej ženskam po vadbi z utežmi svetujemo še nekaj manj intenzivnega kardio treninga (npr. hoje), tako se bo namreč povečala poraba maščobe.
Tukaj je vse v potrpežljivosti. Ko se bo maščoba stopila, boste zelo zadovoljni z rezultati, za katere ste se tako trudili.
Poleg tega vam svetujemo še, da je NUJNO počivati vsaj dva dni na teden, oziroma je potrebno imeti med trenirjanjem iste mišične skupine vsaj 48 ur počitka.