Katero je naboljše olje za cvrtje? Z vas imamo ocvrto resnico.

Globoko ocvrta hrana je bila vedno priljubljena. Je del številnih tradicionalnih kuhinj, hkrati pa je tudi eden izmed glavnih delov industrije hitre prehrane.

Na žalost, globoko cvrtje ni ravno najbolj zdrava metoda kuhanja, še posebej, če se izvaja na industrijski ravni. Toda globoko cvrtje doma ni nujno nezdravo. Večinoma je odvisno od vrste olja, ki ga uporabljate, in načina, kako ga uporabljate.

Kako deluje globoko cvrtje?

Globoko cvrtje je potapljanje hrane v vročem olju. Idealna temperatura je 176–190 ° C. Ko je hrana potopljena v olju te temperature, se njena površina skoraj takoj pripravi in ​​tvori vrsto “pečata”, v katerega olje ne more prodreti. Hkrati pa se vlaga v hrani spremeni v paro, ti pomeni, da se hrana kuha iz notranjosti. Para tudi pomaga potiskati olje iz hrane.  Če je temperatura prenizka, bo olje prodrlo v hrano, zaradi česar bo hrana mastna in nezdrava. Če je temperatura previsoka, lahko posuši hrano, olje pa oksidira in je zato nezdravo.

Globoko cvrtje torej deluje tako, da s potapljanjem hrane v vročem olju, tvorimo zaščitni “plašč” pri hrani, hrana pa se kuha znotraj.

Stabilnost olj, s katerimi kuhamo, je ključni dejavnik

Nekatera olja lahko zdržijo veliko višje temperature kot druga. Za kuhanje je nujno, da izberemo olja, ki imajo visoko dimno točko, pomembno pa je tudi, da so olja stabilna in ne reagirajo s kisikom pri segrevanju. Bolj nasičene so maščobe v olju, bolj je olje stabilno za segrevanje. Zato so olja, ki so večinoma nasičena in mononezasičena, najboljša, vendar pa se je potrebno za zdravo cvrtje izogniti oljem, ki vsebujejo velike količine polinenasičenih maščob.

Polinenasičene maščobe vsebujejo dve (ali več) dvojni vezi v svoji kemijski strukturi. Te dvojne vezi reagirajo s kisikom in tvorijo škodljive sestavine, ko so izpostavljene visoki toploti. Okus je očitno pomemben. Pri globokem cvrtju so v prednosti olja, ki imajo “nevtralen” okus. Pomembno je torej, da se za cvrtje izberejo olja, ki so sestavljena večinoma iz nasičenih in mononezasičenih maščob, saj so pri visokih vročinah najbolj stabilna.

Zmagovalec: Kokosovo olje je najbolj zdravo olje za globoko cvrtje

Kokosovo olje je vaša najboljša izbira na splošno. Študije so pokazale, da se tudi po 8 urah neprekinjenega globokega cvrtja pri temperaturi 180 ° C njegova kakovost ne poslabša.

Več kot 90% maščobnih kislin v kokosovem olju je nasičenih, zaradi česar je zelo odporen na vročino. Nasičene maščobe veljajo za nezdrave, vendar nove študije kažejo, da so povsem neškodljiv vir energije za ljudi. Poleg tega ima kokosovo olje številne koristi za zdravje. Na primer, lahko pomaga ubiti škodljive bakterije in viruse, lahko pa vam celo pomaga izgubiti trebušne maščobe. Ne pozabite, da lahko nekatere sorte pustijo okus ali vonj kokosa, zato vam priporočamo, da poskusite nekaj različnih znamk, dokler ne najdete tistega, ki je primeren in po možnosti brez okusa. Kokosovo olje torej vsebuje veliko količino nasičenih maščob, kot smo že prej omenili, pa z njim lahko cvremo hrano na ure, brez spremembe v kakovosti olja. Prav tako ima številne koristi za zdravje, zaradi česar je na splošno najboljša izbira.

Živalske maščobe so tudi odlična izbira za cvrtje.

To vključuje maščobe, kot so mast, ocvirki in ghee maslo. Te stvari so odličnega okusa, dodajo hrustljavost in se pri cvrtju ne spremenijo v nezdrave maščobe. Večina maščobnih kislin v živalskih maščobah je nasičenih in enkrat nenasičenih, zaradi česar so zelo odporne na visoke toplote. Vsebnost maščobnih kislin pa se lahko spreminja, odvisno od prehrane živali. Živali, ki so bile krmljene z žiti, za razliko od živali, ki so se hranile s travo, imajo lahko v svojih maščobnih kislinah veliko več polinenasičenih maščobnih kislin.Zato je treba uporabiti le dobre živalske maščobe iz živali, ki se hranijo s travo.

Maslo dejansko ni dobra izbira za cvrtje. Vsebuje sledove ogljikovih hidratov in beljakovin, ki se segrejejo in postanejo nezdrave. Ghee maslo je zato veliko boljša izbira.

Živalske maščobe so večinoma sestavljene iz nasičenih in mononezasičenih maščob, zato so primerne za visoke temperature.